tisdag 21 september 2010

Agilitytävlingen i Övik

jag och Jenny åkte upp till Övik i helgen, för en agilitytävling. vi kom iväg tidigt, och var framme redan åtta på morgonen, då de första började tävla. dock kom vår klass igång x antal timmar senare, så både Volga och Stella var sjukt trötta.

Dock är jag nöjd med Volgas insats, trots två diskar.
Hoppklassen stannade hon i platta tunneln, den som vi inte riktigt fått till de sista dagarna, och istället för att bråka så körde vi vidare, som att inget hänt, och det innebar ju disk nr1. Dock lyckades hon med slalomen utan minsta problem, så jag är nöjd!!!

när det var dags för agiltyklassen, hade jag och jenny helt fastnat i hoppklass large, där bordercollies sprang som livet var på spel. I och med det lyckades vi missa banvandringen, och stressad och förvirrad tog jag och Volga ett hinder för mycket, och diskar oss än en gång. men hon följde med bra, trots att hon bara ville sova, så hennes insats i helgen får minst 5 getingar! Min, nja, två, en för insatsen och en för modet att gå in och bara misslyckas! ;)

Men kul var det! Längtar tills nästa gång, men det blir nog inte förrän 2011!

1 kommentar:

  1. jag tycker att din insats ska få fem getingar också. eller kanske fyra då eftersom vickan dödade en geting. :) haha!
    äh vi tar nya tag nästa säsong. vi kommer tillbaka då med en slalom som sitter perfa och en platt tunnel som är just en platt tunnel men som inte längre är läskig för våra hundar!

    SvaraRadera