måndag 3 januari 2011

Första arbetsdagen 2011

Godmorgon, alla bloggläsare!
Nu är det min första dag i butiken 2011, spännande att se vad detta år har att erbjuda! Ska bli spännande att blicka frammåt!

För att spå mitt 2011 så kommer det bestå av mycket arbete, mycket tid med familj och mina vänner. Mycket promenader, hundträning, tävlingar och hundmys kan jag nog se oxå.... Och kanske en söt uppsättning nya dvärgpinscherhuvuden !!!

I början av året kommer jag och min vän, kollega, partner-in-crime Malin öppna ett Hunddagis och Pensionat i Centrala Östersund. Butiken kommer flytta med dagiset och kommer bli en del i vårt nya bolag, så butiken i Krokom kommer inte finnas kvar, om det inte finns någon som vill köpa företaget?! Har inte lagt ut någon annons någonstans, för tanken är att den flyttar med, punkt slut... Men om det finns någon djurälskande, driven person som vill köpa en bra fungerande hund och kattbutik kan man ju alltid kika in och diskutera! ;)

Jag kommer ta en kull på min fina tävlingshund Volga (Sunny Monkey Koroleva Rubin) när hon börjar löpa nu i vår, sen får vi se om det blir några Yours Truly-valpar! Vi hoppas givetvis på det. Volga är en härligt öppen tik som alla som träffar henne brukar falla pladask för. Hon inledde sin agilitykarriär förra året och tog även sitt Ck på utställning. Jag har ju åkt sparsamt på utställningar sedan min dotter föddes, så hon har inte haft så många chanser på sig, men fick fin kritik och gick bra! Har ett par intresserade valpspekulanter på just HENNE redan nu, bara för hon är precis den hon är, och det är roligt! Volga har alltid varit en trevlig tik, en aktiv tik, men är lugn när inget händer. Älskar att vara inne i värmen, så kalla vinterdagar är inget för henne! En riktigt kelgris!

Greta kommer så smått börja träna agility, bara dagarna blir lite mildare så man själv vill vara ute och träna, och sedan när snön försvinner och agilityplanen på klubben tinar fram kommer vi köra hårt! Hoppas på agilitydebut för henne i början av sommaren, så det är bara att köra hårt! :D Annars kommer Volga fortsätta träna och tävla i den mån det är möjligt, blir det valpar blir det ju såklart vila - om man kalla det vila med flera småttingar att ta hand om!

Så ser året ut i stora drag, men ni som känner mig vet att det brukar kunna bli en hel del mer, och lite annat! Ser ljust på 2011! :D

2 kommentarer:

  1. Ja 2011 blir även mitt och Stellas kanon år - hoppas jag iaf. Det är planen, om inget oförutsett händer! Lovely!

    SvaraRadera