onsdag 26 januari 2011

Hunddagis-Nytt

Vad händer på Dagiset då? Jo, nu är golvet målat och lackat, ganska mörkt grått blir det, passar bra med allt annat vitt och grått! :)

Snart får vi klart vårt organisationsnummer, ska bli kul att ha det klart! Sa till Malin häromdagen, lite skämtsamt dock; "tänk, nu är du en av de två personer jag är bunden till, som jag alltid kommer vara bunden till vad som än händer!" ;) För så är det ju! Malin och min dotter Tilde är de enda jag är riktigt pappers-bunden till :)

Praktikanter och jobbansökningar fortsätter strömma in. Jättekul att många har hört talas om oss, och vill jobba/praktisera hos oss, det värmer faktiskt! Försöker lägga ut lite mer info om det här och nu.

Jobb- vi har två heltidsanställda, det får räcka till att börja med, vi vet ju ännu inte hur många hundar vi kommer få, bara hur många som står på intresselistan.
Så framöver sommaren kanske vi kan behöva hjälp- men det är inget vi planerar för idag eller vet idag. Vi har även duktiga människor i vår närmasta krets som vill hjälpa oss vid behov.

Praktik - kommer vi endast ta emot från Gymnasieskolor med Djur/Hundinriktning, Arbetsförmedlingen eller Försäkringskassan. Dvs EJ PRAO eller PRAKTIKANTER FRÅN GRUNDSKOLAN.
Jag tar emot ca 10-15 förfrågningar dagligen 7 dagar i veckan om praktik , det kan vara per telefon, mail, facebook och besök i butiken, så det tar rätt mycket av min tid att hinna svara alla intresserade! Något vi skulle behöva för att ens veta om det är möjligt är få praktik hos oss är;

info om; * Hur lång praktiken ska vara,
* hur länge per dag du vill praktisera/hur många dagar i veckan,
* bakgrund, kunskap om hundskötsel,
* mm...

Vi vill även bli kontaktad av din handledare.

Läser igenom och känner att det ser ganska hårt ut, MEN det menar vi såklart inte. Det är bara meningen att bli så bra som möjligt, både för er praktikanter, oss, och de som alltid kommer komma i första hand för oss- våra dagishundar. :)

För er som vill ha info om dagiset, priser, vilkor mm kan du kontakta mig eller Malin per telefon, eller enklast, mail. min mail jenhed83@gmail.com
Om någon vecka (när vi har byggt klart) går det bra att slå oss en pling, och boka in ett möte på plats för information och kika runt, om du vill ha din hund hos oss! Då kan vi sätta oss ner med lite fika och eventuell inskrivning.

1 kommentar:

  1. Kul att det går bra för er! Håller tummarna för att bygget kommer gå bra så att ni kan öppna snart! :)

    SvaraRadera