måndag 17 januari 2011

Frågor och Svar

Oj vad en vecka kan gå fort!!! Mycket fix med nya företaget tar upp all min tid, kul att det rör på sig ordentligt! Kan erkänna att min känsla för allt springer mellan dödsångest, rädsla, pirr i magen, och helt hysterisk glädjeutbrott!!!! Många har hört av sig, vilket är så spännande eftersom ingen reklam har skett än, vilket är så kul! Har bara skrivit ut den på bloggen och tror jag skrivit en rad om det på hemsidan, som för övrigt är under biarbetning, så lite nytt blir det!
Ny logga, vi tar tillbaka Östersunds Hundforum som namn precis som domänen säger, jag téamar upp mig och blir två, jag och Malin.

Vad händer nu då?
Just nu håller vi på att starta ett gemensamt bolag, söker tillstånd hos Jordbruksverket och planerar inredning för fullt! I vår lokal jobbar tre herrar oavbrutet (ja förutom de 10 fikapauser som är obligatoriskt på en dag haha!) och den är superfin. Var där och pratade med byggarna och såg över hur det går, fotade lite och berömde dem en del för fantastiskt arbete!

Platser
Givetvis finns det platser på dagiset att förtidsboka, avtal och papper skrivs såklart när allt är färdigt, så inga förhandskontrakt skrivs, men vi skriver upp er på en lista, så kösystem finns redan! Så hör vi av oss när vi kan skriva kontrakt.
Preliminära öppningen är 1 mars, vi hoppas att vi hinner klart tills dess, och jobbar stenhårt varje dag!

Priser
Priserna är inte huggna i sten än, men vi kommer ha bra priser med tanke på läget och den goda service vi kommer ge våra kunder. Har ni fler än en hund i hushållet, ges flerhundsrabatt.

Hemsidan
Håller på att uppdateras, läggs ut såfort vi har lite mer klart med jordbruksverket och loggan.

Butiken i Krokom
...Flyttas såklart med. Lite svårt för mig att dela på mig, och den här chansen går inte att tacka nej till, det är verkligen en dröm som blir sann. Man får nypa sig i armen emellanåt för att förstå att det är sant. Butiken i Krokom kommer hållas öppen tills i slutet av februari, precis som vanligt, men lite undantag.

Hemleveransen
Kommer vi fortsätta med, precis som vanligt. Ni märker ingen skillnad.

Jobb
Vi kommer inte annonsera ut något nytt jobb i början, vi kommer vara två som jobbar hela tiden, så det får räcka till och börja med. Det går alltid bra att lämna personligt brev och CV till oss för framtida personalbehov.
Dock kommer vi ta emot praktikanter ifrån Gymnasieskolor med Djurinriktning.

Samarbete
Vi kommer samarbeta med flera företag, med hundrelevans såklart, vill du samarbeta med oss är du välkommen att ringa eller maila oss med förslag. Vi presenterar alla våra samarbetspartners på hemsidan med länk till hemsidan.
Vi söker för tillfället en duktig hundfrisör!

1 kommentar:

  1. Den dagen ni behöver fler som jobbar där kommer jag stå och vräka ner er med CV:n, du vet att det där är min dröm också som du håller på att förverkliga!? ;o) Sååå roligt! Avis som fåååååå!!!!!!!!!! :o)

    SvaraRadera