torsdag 30 december 2010

Gott Nytt År!

Nu är det snart dags att fira in det nya året. En hemsk dag/kväll/natt för många hundar med fyrverkerirädsla, har själv haft en hund tidigare med extrem rädsla för smällare och fyrverkerier, så jag känner med de som måste genomlida nyåret med en rädd hund. Som tur är så är ingen av mina nuvarande hundar rädd för smällare eller raketer, så hos oss blir det en trevlig kväll.

Jag kommer fira tillsammans med min familj, min underbara vän Jenny och hennes sambo och deras hund Stella, samt extrahunden Ture, från min B-Kull. Hans matte jobbar på natten, och givetvis vill vi inte att Ture ska spendera nyåret hemma i stan själv, utifall han skulle bli rädd, så han är så välkommen hem!!
Skönt att bo lite "på sidan om" när det är en sån fyrverkerihysteri i tätbebyggda områden. Visst är det fint att titta på, men dessa smällare, jag förstår inte.... Och hur föräldrar kan låta sina barn springa runt hela dagen med den farliga skiten, förstår jag ännu mindre.

Nej, nu ska jag önska er en Underbart Trevlig och Mysigt Nyår, med trevligt umgänge och glada skratt. Utan rädslor och ångest- Tänk på era husdjur, skippa fyrverkerierna, och titta på andras.

Hoppas att ni får ett fantastiskt 2011!!!
(oj, känns till och med konstigt att skriva :D Snart är det bara att vänja sig!! )

Kram Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar