måndag 20 december 2010

Hundar med på jobbet?



Drömmen för många hundägare måste vara att få ta med sig hunden på jobbet, på många ställen typ restauranger är det förståligt att det inte går, men annars tycker jag att det är konstigt att inte fler företag tillåter att man tar med sig hunden.
Mina hundar hänger med på jobbet ibland, oftast är Volga och Neffi med, Max, Neo och Izor brukar kunna skälla på vissa som kommer, och det är ju inte helt ok i en butik tycker jag! Men flickorna brukar sköta sig, visst kan de skälla ett par gånger per dag, men sällan. Då stör det ju ingen, och bara kul och mysigt för mig! Pojkarna kan såklart följa med och ligga i personalrummet, där inte kunderna kommer,l men de mår bra hemma också, och är ensam ungefär 3 timmar per dag, och det är ju överkomligt :)

Men hur gör ni andra, som jobbar hela dagar, och inte kan ta med er hunden på jobbet?
Hundddagis? Dagmatte? Åka hem på lunchen?

Finns det behov av ett hunddagis i centrala östersund, tror ni?

2 kommentarer:

  1. Jag är glad att jag har min kära svärmor som alltid ställer upp när jag behöver ha hjälp. Nu när jag studerar är det inte varje dag jag behöver lämna ifrån mig henne men när jag jobbade var det varje dag! Tycker också det är tråkigt att man inte får ta med sig hunden på jobbet. Jag tror faktiskt bara att det är positivt att ha med den, iaf om det är kontorsjobb. Jag skulle nog ha mått bättre av att komma ut och få lite frisk luft 3 gånger under arbetsdagarna.. Och vem gör inte det?!

    SvaraRadera
  2. Jag jobbar 8-15 tre dagar i veckan och springer hem på lunchen för att rasta honom, men 1-2 ggr i veckan är han med på uteaktivitetslektioner med eleverna, om det inte är för kallt förstås. Jobbar jag kvällar så är han med särbon eller hos mormor.
    Men bäst skulle det vara om jag hade haft ett arbete där han kunde vara med jämt.
    Då jag inte bor i stan är jag inte i behov av ett hunddagis varje dag men däremot skulle jag uppskatta väldigt mycket ett hundddagis med "dropin"funktion för de tillfällena då vi är in till stan och skulle behöva ta med oss honom.

    SvaraRadera