söndag 22 augusti 2010

Eskilstuna utställningen

Utställningen idag gick bättre än någonsin, min pärla stod som en liten gudinna på bordet, lät domaren klämma och känna utan att ens vika ner svansen. Mätstickan är ingen personlig favorit säger Greta, men tyckte det var rätt ok ändå. första gången hon gick bra hela varvet i kopplet "under hakan" utan att trilskas, och stod framför domaren sen som den prinsessa hon är.

Men vad hjälper väl det när domaren inte tycker välväxta, kraftiga pinglor är det vackraste som finns?! och istället för att säga, oj vilken underbar hund, absolut en etta med ck (som jag tänker i mitt huvud) säger hon; "trevlig hund, men stooor. inte så stor att hon får en 0:a, men stor. hon har så kraftigt huvud att hon skulle kunna vara en hane, så hon är för maskulin för min smak"... ¨så det slutade på en 3a. (!!?)

Så jag tar min fina prinsessa (som jag inte alls tycker ser ut som en prins!) och traskar ut, aningen förvånad. men ändå inte. Cindy Petersson (stavas hon så på efternamnet?! osäkert.) är känd för att gilla små nätta tikar, och hanar, så redan innan när det blev domarbyte förstod jag att hoppet för något cert eller ck var ute.
Men, man åker hem med samma huns som man åkte dit med, och jag är lyckligast för att jag får äran att spendera min vardag med min älskling GRETA.

Nefertiti har varit med som stöd i helgen, inte blivit ställd något, men glad ändå! Charmade såklart in sig så hon fick ett skönt knä att sova i...;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar