måndag 29 november 2010

Mål 2011

Min fina valpköpare Denise började med att skriva mål på sin blogg, mål för nästkommande år, vilket jag tyckte var jättekul, man ska verkligen ha mål här i livet, och att ha tydliga nedskrivna mål är det bästa. Så du vet vart ni är på väg!

Brukar alltid ta upp med mina kursdeltagare att det är viktigt att ha en bild i huvudet, men helst nedskrivet, vad man vill ha ut av sitt hundägande. Tävla någon hundsport, jaga, vårdhund, sällskapshund... Så man vet vad man måste lägga krut på, och jobba stenhårt mot de målen, inget kommer gratis här i världen, och hundarna lär sig inte automatiskt vad vi vill, så det är även av största vikt att träna en "sällskapshund" -annars kommer promenader och vardag bli mer pest än underbart, och det är ju inte riktigt det vi hade tänkt när vi skaffat hunden!!!

Jenny, min bästa vän tillika partner in crime, har satt ut lite tävlingar vi ska på i sommar. Så jag kan väl lägga ut dem, jag med, (som den härmapa jag är!! ;) ) så har jag ingen återvändo sedan, då måste det givetvis ske. Och är det någon som vill samåka med oss kanske det kan finns någon plats i bilen också! :)


Agilitytävlingar 201128-29/5 Härnösand
2-3/6 Umeå
5-6/6 Nordmaling
30-31/7 Timrå
30-31/7 Gagnef
13/8 Åsele
3-4/9 Östersund
17-18/9 Örnsköldsvik


Ska även stapla upp lite mål för 2011...

* Debutera på agilityplanen med Greta (se ovan) fortsatt tävlan med Volga
* Delta på officiell Rallylydnadstävling med Greta
* Ställa Greta med Ck.
* Championat med Yours Truly Apophis
* Vill börja vidarutbildningen Problemhundskonsult vid Hundens Hus.
* Patella och Ögonlysa min B-Kull (så många som möjligt i alla fall!)
* Ha mysigt med mina 4-benta sötskrotar <3

1 kommentar:

  1. jag vill bara poängtera att vi måste välja om vi vill åka till timrå eller gagnef (bor inte dina föräldrar i närheten????) Samma datum för tävlingarna!

    SvaraRadera