onsdag 19 maj 2010

Krasch boom bang!!!



Idag tänkte jag åka till klubben och träna lite agility med Greta. Just kontaktfältet,när hon springer av hindret stod på schemat. Thomas var medhjälpare, och lyfte upp henne så hon fick springa ner gång på gång, och att jag var på lite avstånd ifrån henne. gick kanonbra, hon imponerade på mig! blev lite meddragen, och skulle få upp hennes fart, så jag tog sats en bit bort, och skulle spinga förbi och belöna henne när hon kommit av, smart tänkt.. men när jag skulle stanna halkade jag på den hala gräsmattan, (regnade kraftigt) och så åkte jag kana typ 3 meter på ryggen, i gräset. Aj aj. blev genast blöt hela jag, men inte slutade vi träna för det! tog det lite lugnare, tränade lite tunnlar, och det gick faktiskt bra det med,trots att det var lite bökigt då tilde var med oxå som medhjälpare, och ville upp och genom hindren hon oxå! :D

Nu ett par timmar senare, börjar jag få riktigt ont i ryggen och i armbågen, som jag landade på.

Men Greta hade en superattityd på agilityn, och hade bra tempo, inte för snabbt då hon är alldeles ny, men modig och framåt.

1 kommentar:

  1. åh jag vill också träna agility! vad roligt ni måste ha haft det!

    SvaraRadera