fredag 25 mars 2011

Fina Remi


Yours Truly Bonaparte, Remi, är så otroligt vacker tycker jag! Kan bara sitta och titta på honom på bilder, och njuta! När han rör sig ryser jag, han är om möjligt ännu vackrare när han är i rörelse. Och så tycker jag det ska vara att vara hund! En hund ska vara som vackrast när de gör det det är tänkt med dem- nämnligen att röra sig! ;)


Har hört alltför många runt ringside på utställningar som säger (japp, jag är duktig på att tjuvlyssna, thihi); "domaren tyckte att han var jättefin när han stod still, men tappade det när han var i rörelse, men vad spelar det för roll?!"

Det har jag funderat på, det är ändå uppfödare som sagt så, och varför spelar det ingen roll? Det är ju när man går man ser om hunden är harmoniskt byggd, sedan kan man ju modifiera hunden när den står helt still, och man håller i den, lixom...

Förstår ni det synsättet? Medan ni tänker, får ni se en SNYGG Remi, på bilder jag snodde från hans mattes blogg... Yours Truly Bonaparte

1 kommentar:

  1. Vilket fint inlägg! :D håller helt och fullt med dig om att hundar som bara kan stå och inte röra sig är helt sjukt tråkiga.. visst kan dom nog plocka sina cert, men det är utstrålningen som gör en hund till vinnare :) grattis till hälsoresultaten på greta och ture! :) jag ska iväg såfort jag får råd! det är mycket nu, med en massa födelsedagar :P men snart så..

    SvaraRadera