söndag 28 mars 2010

Lekinvit

Håller ju,som bekant vid det här laget, på att klickerträna Greta, och vill inte göra massa småfel, som jag vet att jag gjort med alla andra hundar jag tränat, dvs ge dubbelkomandon. Och inte sånna dubbelkomandon som jag vet om, utan att jag gör en liten rörelse innan mitt riktiga komando, och vips, så gör jag inte det lilla tecknet minan smarta hundar vet att jag SKA göra, så blir det bara fel. Ni vet, tex när man pekar mot golvet när man vill att hunden ska ligga och sånt... Jag har ju en förmåga att "hjälpa" hunden lite för mycket, och vill man ha en riktigt bra klickerhund så ska man ju låta dem tänka själv - för det blir oftast bäst så! ;)
Izor är faktiskt duktig på det, men både max och neo är "förstörda" *s*.

Har tränat in lekinvit på kommando ikväll, något hon bjuder på som jag fångat! så nöjd, inga hjälper, inga fusk- hon har fått tänka själv ! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar