torsdag 11 februari 2010

Hittat min nästa ras:)



Ibland känner jag att jag skulle vilja ha en ras till, främst för att träna och tävla med, men är det en frisk, trevlig och fin tik kanske till å med ta en kull på henne. Men i första hand bara för att träna en annan ras, och se hur det är!
Jag har varit inne på flera olika raser, men det faller ofta (läs alltid) på någonting, någon liten detalj eller så. Men det är en ras jag aldrig kan sluta tänka på, som aldrig riktigt vill försvinna helt från synfältet. Hade en sån ras på kurs idag, som började idag. EEh jag kunde inte ta ögonen ifrån honom. skitfin, och följde mig med den kloka blicken under hela kursen, viftade hoppfullt på svansen när jag kom nära. En riktig skatt. Säkert mardrömsrasen för många, men jag kände att det var precis tvärtom! En kelpie. nästa ras (ska givetvis inte sluta med underbara dvärgpinschers men ibland kanske man vill testa på något nytt oxå!) blir nog en sån! :)

Här kommer en kelpie-bild på en från www.canis.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar