onsdag 23 februari 2011

Grattis Volga 4 år!

Förra veckan fyllde min älskade älskade älskade lilla vän Volga år! Visst har vi firat, men inte lagt ut på bloggen, förrän nu!

Volga kom från Ryssland till Göran när hon var runt 6 månader, tillsammans med sin kullbror, och hon tog genast mitt hjärta, och jag fick tjata lite på Göran att få köpa henne av honom, för han ville ha kvar denna trevliga donna med de stora ärliga ögonen och hjärtat av guld...
Så jag fick köpa in mig som delägare, och det är något jag aldrig har ångrat. Hon är nog den snällaste och finaste hunden man kan få, hon älskar oftast allt och alla.

Vi tränar och tävlar i agility, och hon har verkligen visat att hon älskar sporten, precis som sin matte. Annars är Volga en dam som gärna ligger i soffan, sängen, eller annan mjuk och varm plats och myser dagarna i enda. jag skämtar inte ens. när det inte är SOL ute ser Vogla ingen större mening att behöva gå ut, speciellt inte när det är kallt och blött.... Men är det sol och sommar håller hon sig gärna utomhus, och spanar och spatserar runt... Ja, Volga är en riktig softis, men är det agilityträning på schemat taggar hon verkligen till, och ger allt!

-Känner många nuvarande dvärgpinscherägare som blivit det just på grund av Volga, bara för att Volga är just Volga.

-Volga brukar oftast följa med matte på jobbet, och sköter sitt jobb utmärkt.

-Hon är inte bara en framtida agilitystjärna, hon är även snygg. Volga har charmat utställningsdomaren, och har ett Champion-Kvalité rosett på sin vinnar-vägg.

Volga heter Sanny Monkey Koroleva Rubin på sin stamtavla, och är nu 4 år.
TACK Volga för att du är du, och TACK Göran på Theneican's Kennel att jag får dela mina dagar med henne! <3

1 kommentar:

  1. Grattis till Sötaste Volga!!
    Ska jag någon gång skaffa mig en Dp ;) så ska det vara en Volgavalp =)

    SvaraRadera