tisdag 20 april 2010

Greta -kanske inte så hopplös som jag trott?

Greta är verkligen en känslo-hund, på alla dess sätt! Vill hon, så vill hon verkligen, vill hon inte, nehepp, då gäller det att hitta på något annat, för då känner hon helt enkelt inte för det. jag är väldigt ovan med en sån typ av hund, alla hundar jag har tränat har varit väldigt på såfort jag har tänkt träning har de varit som scauterna,(hrm hur stavas det?) alltid redo! den här fisförnäma donnan känner ibland helt enkelt inte för att träna, och då har jag skyllt på dålig motor, men det kanske är jag som måste tänka om? för idag när vi tränade gick det himla bra, och vi hade precis varit på långpromenad, så jag hade ingen större förhoppning att vi skulle gå frammåt.

men istället verkar det som poletten har trillat ner, han tragglat på med en massa övningar de senaste veckorna som har gått sådär, och har inte ens orkat bekymra mej med att skriva om dem, för de har inte varit kul att träna, och det känns inte som hon lärt sig något. men nu, idag, när vi var ute och tränade, vips, så satt de övningar vi tragglat på med, utan ett enda bekymmer!

-Position -gick bra, hon sätter sig ibland snett, och har noll i bakdelskontroll än.
men ibland blir det riktigt fina.
-Linförighet. -jo då, bättre och bättre, klickar vid fin kontakt vid sidan 2 steg, hon klarar några till har jag märkt, men vill inte gå fram för fort. men absolut bättre!
-Sitt stanna kvar. -detta har "myggan" hjälpt oss mycket med, hon hoppar inte längre upp när jag är påväg med godisen, och jag kan gå ca 3 steg bakåt. hon sitter som fastklistrad. Gilla!

Ost blev det idag, kanske det är det som är hennes hemlighet? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar